(f.v. )Lars Erik Finne, M&A Direktør Ahlsell, Tom Arne Lefsaker, daglig leder Protektiv AS, Kristin Lefsaker, kontormedarbeider, Protektiv AS og Øyvind Skjerstad Ramsøy, regionsjef Ahlsell.

Ahlsell styrker seg med nytt oppkjøp

Ahlsell Norge AS har inngått avtale om kjøp av samtlige aksjer i Protektiv AS. Med det styrker selskapet sin posisjon i Grenlandsområdet.

Publisert

Med base i Skien leverer Protektiv AS arbeidsklær, verneutstyr og klestrykk til små og store kunder i hele Grenlandsområdet og Østlandet sør for Oslo. Oppkjøpet vil gi kundene lokalt enda bedre tilgang til produkter, trykkeritjenester og spesialistkompetanse innen arbeidsklær og verneutstyr.

Lokal tilstedeværelse 

– Protektiv AS har spesialisert seg på arbeidsklær og verneutstyr, og har en helt unik kompetanse innenfor en varegruppe som Ahlsell har som mål å vokse på. Med oppkjøpet styrker vi ytterligere vår posisjon som en foretrukket lokal leverandør av førsteklasses produkter og tjenester. Vi ser frem til å jobbe sammen med 28 dedikerte medarbeidere i Protektiv, sier Runar Hansesætre, administrerende direktør i Ahlsell.

– Suksessen til Protektiv AS er tuftet på en solid tilstedeværelse i deres lokalmarked med egen butikk med kompetente og serviceinnstilte medarbeidere i kombinasjon med et av Norges ledende trykkerier innen klestrykk. Alt dette blir med videre, og sammen skal vi nå sikre et enda bedre tilbud til fagfolk innen lokal industri, bygg og anlegg, VVS, helse og andre bransjer, tilføyer regionssjef Øyvind Skjerstad Ramsøy.

Utvidet tilbud

Protektiv AS trekker frem Ahlsell sitt brede produkttilbud som positivt for sine kunder.

– Ahlsell har et ekstremt bredt vareutvalg som vi etter hvert ser fram til å tilby til våre egne kunder, sier eier og daglig leder i Protektiv AS, Tom Arne Lefsaker. 

– Flere av Ahlsells varegrupper står sentralt i våre egne planer for videre vekst, så sånn sett passer vi sammen som hånd i hanske, legger han til.

Felles fokus på bærekraft

Ahlsell har høyt fokus på bærekraft som en sentral del av sin overordnede strategi. Selskapet er veldig fornøyd med at de nå får en medspiller med på laget som har samme fokus.

– Protektiv har valgt å ha en tydelig miljøprofil, og er både Miljøfyrtårn-bedrift og medlem av Grønt Punkt Norge. Med konkrete tiltak som eget solcelle-anlegg på taket, jordvarme, minimalisering av plastemballasje og bruk av engangsprodukter, viser de vilje til handling i sitt bærekraftarbeid. Det kan vi virkelig like, avslutter Runar Hansesætre.

Powered by Labrador CMS