STØRST: NemiTek.no alene generer gjennomsnittlig over 25 000 unike brukere i måneden, og 60 000 sidevisninger.
STØRST: NemiTek.no alene generer gjennomsnittlig over 25 000 unike brukere i måneden, og 60 000 sidevisninger.

STØRST PÅ NETT

Høsten 2019 lanserte NemiTek en helt ny visuell profil med tilhørende nettsider og en splitter ny logo. Nå har trafikken tidoblet seg på bare ett år.

Published Last updated

- Det er ingen hemmelighet at vi før hang litt etter digitalt, men fra starten av 2019 har trafikken økt betraktelig. Nå ligger vi på topp både på Google og Facebook for nyheter innen VVS, energi- og miljøteknikk. Vi har blitt og skal fortsette som den mest leste nyhetskanalen for bransjen, sier daglig leder i NemiTek, Thor-Jostein Egeland.

NemiTek.no har fått samme CMS som blant annet Dagbladet og TV2. Dette er med på å øke kvaliteten på det visuelle inntrykket av nyhetene.

Trafikk x10

- Ved å samle alle nettsidene vi hadde før har trafikken vår økt betraktelig. Alle leserne som lå spredt mellom norskvvs.no, byggdrifteren.no og rorfag.no er nå på et sted som bidrar til økt rangering i søkemotorene, et større spekter av innhold og at vi får en større plattform for annonsørene våre. Vi opplever positive synergier som bidrar til enda mer trafikk, sier digital markedsansvarlig, Katrine Skodven Johannessen.

NemiTek.no alene generer gjennomsnittlig over 25 000 unike brukere i måneden, og 60 000 sidevisninger. Dette sammen med oppbyggingen av sosiale medier hvor NemiTek har over 5000 følgere og 50 000 potensielle lesere.

- Vi gjør vårt ytterste for å kartlegge bransjen og skape nyheter som treffer alle våre målgrupper i VVS-bransjen. Det skal komme minst én nyhet hver dag i tillegg til annet innhold fra foreningen og arrangementene våre internt, sier innholdsansvarlig, Ailinn Staurvik.

-Takk til alle våre engasjerte lesere og medlemmer som bidrar til å løfte foreningen hver dag, legger Egeland til.

Målsettinger 2020

Året 2020 blir et særdeles travelt år for NemiTek både på nyhetsfronten, men også på arrangement- og markedsføringsfronten.

Katrine Skodven Johannessen, digital markedsansvarlig i NemiTek.
Katrine Skodven Johannessen, digital markedsansvarlig i NemiTek.

- Det er messeår og vi jobber med den nye nettsiden og masse innhold for VVS-dagene 2020. I tillegg arrangerer vi våre årlige eventer som Driftskonferansen og rebusløpene som også skal markedsføres i stor grad. Det skal skje så mye spennende på NemiTeks digitale fronter fremover, forteller Johannessen.

Ny logo og visuell profil

I samarbeid med mediebyrået Kitchen ble det utviklet én ny felles logo for alle foreningens merkevarer. Både NemiTek, Driftskonferansen og VVS-dagene skal nå merkevarebygges under samme logo. Kompetansebibilioteket, fagblader og bøker, samt nettbutikken VVS-kunnskap samles også under denne profilen.

Den nye logoen kan sees som en «N» for NemiTek og Norsk VVS Energi- og Miljøteknisk Forening som er foreningens offisielle navn. Det er også en pil som peker oppover som et symbol på vår ambisjon om å være ledende på formidling av kunnskap til bransjen og drifte bransjen fremover gjennom nyheter, arrangementer og faglitteratur.

Det er i tillegg valgt ut en ny fargepalett for kategoriene vi jobber i, som er: varme, ventilasjon, kulde, sanitærteknikk, energi og miljø, jobb, byggdrift, kommentar og sist, men ikke minst, nyvinningen for annonsører, innholdsmarkedsføring.

Powered by Labrador CMS