MÅNEDER: Slik ser det ut på badet to måneder etter at det skulle vært ferdig, sier Reidun Knutsen Gjersø.

Reidun (71) rundlurt av falsk rørleggermester

Betalte 50 000 – slik så det ut da rørleggeren forsvant.

Published Last updated

Rørleggeren ble kastet ut av Mittanbud og saksøkt for amatørmessig arbeid, men startet ny bedrift. Nå forteller flere privatkunder om tap i millionklassen etter like dårlig arbeid fra den nye bedriften.«Uforståelig» og «Uryddig» sa Anders Larmerud i Rørentreprenørene Norge om jobben som VVS Partner hadde gjort. Han ble hentet inn som sakkyndig for å se på arbeidene før kunden saksøkte bedriften.– Selv de enkleste oppgaver er utført ufagmessig og i strid med teknisk forskrift og monteringsveiledninger, skrev kundens advokat.

Nytt firma

Saken førte til at VVS Partner ble fjernet fra Mittanbud. Men mannen bak firmaet, Marius Koldre, kom tilbake med nytt selskap. Sammen med Tormod Kronstad startet han Bygg & VVS Garanti. Hjemmesiden til Bygg & VVS Garanti er nå borte fra nett igjen. På den påsto firmaet at Koldre var rørleggermester – en tittel han slett ikke har lov til å bruke. Kronstad, som har fått investeringsselskapet sitt tvangsavviklet og har gått konkurs med enkeltmannsforetakene sine Kronstad VVS Service og Tormod Kronstad Kybernetikk og Elektroteknikk tidligere i år, sto oppført som VVS-ingeniør.

– Høres rart ut

Nemitek.no har nok en gang forsøkt flere ganger på flere forskjellige måter å få tak i Marius Koldre, uten at han har svart eller ringt eller meldt tilbake. Styreleder Tormod Kronstad, derimot, lover å rette opp:– Dette høres rart ut. Vi har revet badet, fjernet litt råte og venter på at hun skal fjerne søppel og fliser. Det er vi som venter på kunden, sier han.– Det har vært en kar der tidligere som ikke har gjort riktig membranarbeid. Så har vi støpt opp og lagt sveisemembran. Vi skal legge varmekabler og fliser, også, men så stoppet det litt, og jeg har ikke fått kontakt med henne i det siste, sier Kronstad.– Ting tar litt tid, men det blir orden på det der. Det er bare å få ordentlig dialog med kunden, og det har vært en utfordring med betaling som gjør at arbeidet er stoppet, sier han.

– Alt må fjernes

Reidun Knutsen Gjersø rister på hodet av den tilbakemeldingen.– Jeg har kastet søppel for ham, jeg forventer ingenting som ikke er avtalt, men jeg forventer det som er avtalt. Før jeg kommer med noen betalingsplan, må han komme med en plan for oppstart og videre arbeid. Jeg har betalt 50 000 kroner for ingenting. Bedriften som jeg har hatt inne nå for å se på det, sier at alt må fjernes, sier hun.

Powered by Labrador CMS