NETTVERK: Hver enkelt bedrift kan skape sitt eget nettverk, forteller Tone Mella.

Bademiljø presenterer «Badebook»

Bademiljø med egne mobilapper.

Published

Bademiljø får sitt eget svar på Facebook og en helt ny opplæringsløsning. To nye mobilapper skal gjøre rørleggerne flinkere.

– Vi har jo hatt et internt nett, men det har vært brukt siden 2014 og begynte å bli litt utdatert, sier digital markedskoordinator Tone Mella.

Kjeden valgte Motimate – en leverandør som fra før har Rema 1000, DNB, Jernia, Optimera, Obos og Atea blant kundene. Det synlige resultatet er to apper – Pulse og Training.

Vil du lese flere saker som dette? Nå er det 50% rabatt på Rørfag ut året!

Sosial nyhetskanal

– Pulse-appen er nyhetskanalen. Det blir interne nyheter fra servicekontoret, men også medlemmene kan poste der inne. Hver bedrift har sin egen gruppe, og hver region har sin egen gruppe. Bedriften kan skape et internt nettverk der inne. Brukerne får både lokale og sentrale nyheter, forklarer Mella.

Hun ønsker seg en delingskultur og oppfordrer brukerne til å dele kunnskap med hverandre. Gode tips, for eksempel, kan deles med alle. Spørsmål til servicekontoret kan også sendes i appen og få svar raskt. Med appen prøver kjeden å kutte ned på mengden av eposter.

Den ble lansert på landsmøtet i kjeden. I løpet av møtet hadde to av tre deltagere logget seg inn. Men her skal alle med – ikke bare lederne, men også rørleggerne og butikkmedarbeiderne.

Opplæring

Den andre appen er for trening og læring.

– Vi legger ut ulike treningsløp som er tilpasset hver enkelt persons stilling. Rørleggerne vil få andre kurs enn dem som jobber i butikk, forklarer Tone Mella.

Det blir korte kurs, for eksempel i nye produkter, som tar fra fem minutter og opp til maksimalt 20 å fullføre. Hele bruken er spillifisert – det vil si at den henter elementer fra spill. Den som fullfører et kurs, får poeng for det, og så kan alle i bedriften konkurrere om å komme øverst.

Samtidig blir det noen krav til å gjennomføre kursene.

– Vi forventer jo at alle skal jobbe seg inn på dette. I forkant av kampanjer kommer vi til å legge ut kampanjeinformasjon i appen, og regionsjefene kan gå inn og se hvem som har fullført informasjonen. Forventningen er at alle skal gjøre det. Hvis vi har en visjon om å bli den anbefalte kjeden, er det viktig at alle ute i butikk har den samme kunnskapen når kunden kommer, sier Mella.

Powered by Labrador CMS