POPULÆR MANN: Jørgen Røed og hans Milwaukee-stand var populær under VVS-dagene. Her med kompaktborhammer.

ARBEIDSLIV

– Det er sjefer som er redde for å komme hit

Vi bare måtte innom den meste populære standen på VVS-dagene. Men for daglige ledere kan det bli et dyrt besøk.

Milwaukee-standen var sjelden tom i løpet av de tre dagene VVS-dagene foregikk. Ofte måtte du gå i en stor bue bare for å komme forbi.

Dette er ikke uvanlig og ganske så forståelig, ifølge sales manager for power tools i Milwaukee, Jørgen Røed.

– Dette er hverdagen for rørleggere, for verktøyene er en stor del av jobben deres. Så da er det ikke rart dette er populært, sier Røed.

Uten å ha tall for det, kan vi nok fastslå at Milwaukee ganske så sikkert også hadde det laveste aldersgjennomsnittet på VVS-dagene. Standen var ekstremt populær blant unge rørleggere og lærlinger.

Enklere, lettere, bedre

I år var de mest populære produktene ifølge Røed kompaktborhammer, inspeksjonskameraer og batteridrevne gjengemaskiner, blant veldig mye annet.

GJENGEMASKIN: Det var mange som ville prøve gjengemaskinen.

– Dette er bare en brøkdel av utvalget vårt, for vi har selvfølgelig tatt med de verktøyene som er mest aktuelle for rørleggere, sier han.

Ellers er kundene generelt ifølge Røed ofte opptatt av «enklere, lettere og bedre produkter». En batteridrevet gjengemaskin ødelegger for eksempel ikke sin egen ledning på byggeplassen og en altfor tung borhammer hjelper nødvendigvis ikke på effektiviteten.

– Når du går hele dagen og fester slaganker i taket, blir du i grunnen veldig glad for en lettere type kompaktborhammer, smiler Røed.

Redd for besøk

Røed forteller at kundene er mangfoldige, fra rørleggere til ledere og konsulenter.

– Du har ikke hatt noen som har kommet med sjefen sin på slep og pekt «den der må vi ha!»?

Han ler.

– Det har nok skjedd. Det er noen sjefer som er litt redde for å gå inn på standen vår. De ansatte har mange ønsker og det kan fort bli dyrt, smiler Jørgen Røed hos Milwaukee.

Powered by Labrador CMS