– Vi lanserer nå en felles strategi og visuell profil som synliggjør styrkene ved å være en del av noe større, samtidig som alle selskapene i gruppen skal beholde sin egenart.
Det sier daglig leder Tor Jakob Dysjaland i Sig.Halvorsen i en pressemelding.
Teqva Total, Sig.Halvorsen, Rønning Elektro, Teqva Rør Haugesund, Energi & Miljø, Egeland Rør, Avitell Elektro og Agder Ventilasjon er alle egne selskap med egne mål, samtidig er de en del av Teqva Gruppen som har et felles mål om å skape varige løsninger for generasjoner.
Kvalitet
– Selskapene i Teqva Gruppen har ulike navn, men sammen bærer vi alle Q’logoen på ryggen og dette ønsker vi å vise til verden. For oss står Q’en for Quality – kvalitet i arbeid og kvalitet i folkene som utfører arbeidet, sier konsernsjef for Teqva Gruppen, Kåre Ravndal.
Hver bedrift i gruppen består av høyt kvalifiserte fagfolk som daglig tar hjelmen på for å levere moderne, fremoverlente løsninger innen våre fagtekniske tjenester. Dette reflekteres i konsernets verdier - som både handler om folk og oppsummeres med bokstavene F O L K.
Ny visuell identitet
– I Sig.Halvorsen er vi opptatt av kvalitet og gode relasjoner til kunder og samarbeidspartnere. Felles strategi og visuell identitet for hele Teqva Gruppen styrker bredden i våre tjenester og gir muligheten for flinke fagfolk til å utvikle seg videre, kan Tor Jakob stolt fortelle.
– Og med Q’en på ryggen bærer vi målene og verdiene sammen, inn i en fremtid hvor vi skaper løsninger for generasjoner.
Strategiprosessen har pågått over tid med fokus på felles plattform og merkevarekompass for samtlige selskap i gruppen. En felles satsing internt og eksternt, som omfavner både kultur, verdier, visuell profil og websider. Med god hjelp fra Fabel Media lanserte Teqva Gruppen i januar i år nytt merkeløfte, logo, storytelling og nye websider for alle selskap.