SKYLØSNING: Polygon satser nå på nye digitale løsninger for å styrke sin virksomhet.
SKYLØSNING: Polygon satser nå på nye digitale løsninger for å styrke sin virksomhet.

Investerer digitalt for å nå ambisiøse vekstplaner

Ny skyløsning vil hjelpe med å sikre skalerbarhet, effektivitet og positive marginer på tvers av virksomheten til skadesaneringsgiganten Polygon International.

Published

Om Polygon

Polygon er markedsleder i Europa innen skadebegrensning, etterforskning og restaurering av skade på eiendom og betjener en rekke sektorer, inkludert forsikring, eiendomsforvaltning, myndigheter og industriselskaper. I 2021 utførte Polygon oppdrag for 970 millioner euro, og leverte døgnkontinuerlig service ved hjelp av sitt nettverk av over 6400 ansatte i 16 land. Selskapet sikrer rask svart tid som reduserer tap og effektivt håndterer kostnader for sine kunder. I over 60 år har Polygon levert førsteklasses service, mens selskapets konstante investering i mennesker, teknologi og utstyr sikrer at deres løsninger er velprøvde, repeterbare, miljømessig bærekraftige, resultatorienterte og kostnadseffektive.

Polygon, som er europeisk markedsleder og Norges største innen opprydding og skadebegrensning av vannskader, fukt- og miljøproblemer i bygninger, har valgt å oppgradere sitt forretningssystem med skytjeneste for å støtte kommende vekstplaner.

Det skriver selskapet i en pressemelding.

Polygon tilbyr skreddersydde løsninger innen skadebegrensning. For å raskt reagere på markedsmuligheter og kundenes skiftende behov, hadde de behov for et ERP-system som gir fleksibilitet.

Polygon ønsket en løsning som kunne gi riktig informasjon i sanntid for raskt å kjøpe og integrere nye selskaper og skalere opp virksomhet i nye land.

– Samtidig trengte vi en sikker og smidig plattform der vi raskt kan komme i kontakt med kundene når de trenger oss for å levere service og redusere kostnadene. To krav som IFS Cloud utmerket oppfylte, sier Christian Wächter, Chief Operating Officer i Polygon i meldingen.

Service er viktig for Polygon, og med IFS Clouds Field Service Management vil Polygons feltvedlikeholdsteknikere ha tilgang til alle nødvendige kundedata og kunne rapportere direkte på stedet uten å måtte gå tilbake til kontoret. Løsningen gir også sanntidstilkobling mellom direkte tilkoblede smartenheter og Polygons bedriftsservere.

– Polygon har svært ambisiøse vekstplaner, men de er også proaktive. De vet at vekst i høyt tempo krever at riktig teknisk plattform og infrastruktur er på plass for at virksomheten skal skaleres. Vi er glade for å nå kunne tilby dette med IFS Cloud, sier Ann-Kristin Sander, Head of Nordics i IFS.

Når implementeringen er fullført, vil IFS Cloud ha over 4.000 brukere i 16 land hos Polygon.

Om IFS

IFS utvikler og leverer cloud enterprise software til selskaper over hele verden som produserer og distribuerer varer, bygger og vedlikeholder eiendeler og administrerer servicefokusert drift. Innenfor vår enkelt plattform er våre bransjespesifikke produkter medfødt koblet til en enkelt datamodell og bruker innebygd digital innovasjon slik at kundene våre kan være best mulig når det virkelig betyr noe for kundene deres – i serviceøyeblikket™. Bransjeekspertisen til våre ansatte og vårt voksende økosystem, sammen med en forpliktelse til å levere verdi på hvert eneste trinn, har gjort IFS til en anerkjent leder og den mest anbefalte leverandøren i vår sektor. Vårt team på 5.000 ansatte lever hver dag våre verdier av smidighet, pålitelighet og samarbeid i hvordan vi støtter våre 10.000 + kunder.

Powered by Labrador CMS