GROHE klarte å overbevise de erfarne jurylederne med sin enestående designkvalitet og gode formidling av egne verdier på tvers av ulike kanaler. FOTO: GROHE
GROHE klarte å overbevise de erfarne jurylederne med sin enestående designkvalitet og gode formidling av egne verdier på tvers av ulike kanaler. FOTO: GROHE

GROHE vinner prisen “Red Dot: Brand of the Year”

GROHE overbeviser med gjennomgående merkevareledelse.

Published

Düsseldorf, 16. August 2019. Juryen for Red Dot Award: Brands & Communication Design 2019 er full av entusiasme. De internasjonale ekspertene har tildelt utmerkelsen “Red Dot: Brand of the Year” til det globale sanitetsmerket GROHE.

Overbeviste juryen

Prisen tildeles det beste merket i en bransje. I løpet av flere dager har ekspertene undersøkt, diskutert og vurdert totalt 8 677 deltakere. GROHE klarte å overbevise de erfarne jurylederne med sin enestående designkvalitet og gode formidling av egne verdier på tvers av ulike kanaler. Deutsche Telekom og HappyGoal ble også tildelt utmerkelsen i sine respektive bransjer.- Vi er glade for utmerkelsen. Det er en påskjønnelse for GROHE sin merkevare, og dets ansatte i mer enn 150 land, som representerer en jevn merkevareopplevelse dag etter dag. Samtidig anerkjenner den den nye veien GROHEs merkevare og produkter beveger seg i, som er en mye mer helhetlig kontekst, noe som gir det relevans langt utover sanitetsindustrien” oppsummerer Thomas Fuhr, administrerende direktør Grohe AG.

Kjent pris for moderne, banebrytende Brand Communication

1. november 2019 vil fokuset falle på GROHE på den internasjonale designscenen på Red Dot Gala, hvor GROHE blir tildelt et trofe for «Red Dot: Brand of the Year». Grunnleger og administrerende direktør av Red Dot Award, Professor Dr. Peter Zec, skal overrekke trofeet. Han har allerede gratulert prisvinnerne:"Å vinne og overbevise Red Dot Juryen er ingen enkel oppgave. Våre eksperter er meget kritiske og inspiserer alle deltakerne veldig nøye basert på strenge kriterier, så vinnerne kan være veldig stolte. Deres ledende posisjon innen merkevarekommunikasjon er et bevis på at de lykkes med å formidle et konsistent merkebilde på tvers av forskjellige kanaler. Jeg ønsker å gratulere de fortjente vinnerne med utmerket ytelse og gleder meg til å overekke trofeet til dem personlig som et symbol på deres fremragende suksess i Red Dot Award."Etter prisutdelingen i Konserthuset i Berlin fortsetter festen på Designers 'Night. Vinnernes utstilling "Design on Stage" vil bli presentert for omtrent 1400 gjester eksklusivt for en natt, og GROHE vil være representert her. I tillegg er GROHE inkludert i International Yearbook Brands & Communication Design 2019/2020, som kommer ut 14. november og som vil være i salg over hele verden.

  • GROHE overbeviser med gjennomgående merkevareledelse.
  • Et globalt merke som skaper relevans både i og utenfor sanitærindusturien.
  • Prisutdelingen vil finne sted i Konserthuset i Berlin, med et eksklusivt publikum på 1400 inviterte gjester 1. november 2019.

Thomas Fuhr, administrerende direktør Grohe AG. FOTO: GROHE
Thomas Fuhr, administrerende direktør Grohe AG. FOTO: GROHE