Digit hjelper VMT-entreprenører å holde redskapen mest mulig i gang og får nå ny profil for å gjøre for medlemmene enda tydeligere, forteller Digit-medarbeiderne Hilde Siversen Fossing og Jørgen Baardson.

PRESSEMELDING

Digit vil bli mer synlige

Digit hjelper anleggsentreprenører å holde redskapen mest mulig i gang og kommer nå i ny drakt for å synliggjøre dette enda bedre.

Publisert Sist oppdatert

En røff, tydelig profil som VMT-bransjen vil like og er moderne også i forhold til digitale kanaler. Det var briefingen som Grid branding fikk av Digit.

Leder Jørgen Baardson mener Grid, som er Norges lengstlevende merkevare- og designbyrå, har truffet godt.

– Folk i bransjen kjenner seg igjen i dette. Vi har videreført det vi må kunne kalle rimelig klassisk fargebruk i bransjen. Samtidig er den nye Digit-profilen tydelig og god. Vi tror den vil bli gjenkjent godt blant våre medlemmer og gjerne formidle også utover dette litt av hva vi som bransje står for, sier Jørgen Baardson.

Digit er et fordelsprogram for frittstående VMT-entreprenører som skal bidra til forbedret drift, effektivitet og lønnsomhet. Medlemmene får hjelp til rådgivning og utforming av markedsmateriell tilpasset sin bedrift.

Det inkluderer logodesign, dekor på kjøretøy og anleggsmaskiner, og støtte til utforming av annonser og kampanjer for sosiale medier eller aviser.

I likhet med for mange andre typer virksomheter, er det særlig én ting som teller: Holde kostbart maskineri i aktivitet. Så lenge maskinene går og jobben blir gjort er et stort fundament lagt for gode dager.

Mange anleggsentreprenører har imidlertid ikke store organisasjoner og ressurser som for eksempel flyselskaper, fabrikker og logistikkvirksomheter.

– Vi forsøker å tilføre stordriftsfordeler til medlemmene våre inkludert markedsføring, rask levering fra BD, samt kurs og opplæring, sier Baardson.

Stordriftsfordelene inkluderer rabatter på drivstoff, bransjeprogrammer, bilkjøp, telefoni, forsikring og regnskap.

Selv om opplegget er stort, skiller ikke Digit-organisasjonen seg svært fra medlemsbedriftene som i hovedsak er graveentreprenører, anleggsgartnere og virksomheter innenfor samferdsel.

– Det er Hilde Siversen Fossing og meg som utgjør teamet sentralt bak Digit. I tillegg så har vi dedikerte Digit-folk som hjelper medlemmene lokalt og naturligvis mye ressurser å trekke på hos Brødrene Dahl, sier Baardson.

Planen er nå å gjøre den nye profilen bredt synlig overfor medlemmer og VMT-bransjen.

– Vi skal også gjøre nettsiden vår noen hakk tøffere, sier han.

Powered by Labrador CMS