STADIG YNGRE: Bedriften som han startet, har aldri vært yngre, ifølge Arne Korsbakken.

KORSBAKKEN BAD

Klar for maktskifte

GRÜNERLØKKA: 45-åringen er klar for maktskifte i bransjen. Korsbakken Bad feirer fødselsdag med å slå fast at kundene ikke vet hvordan drømmebadet er før de ser det.

Publisert

– Det folk vil ha, er drømmebadet sitt. Men de kan ikke bare ta med brosjyrer, velge produkter og bestemme seg for hvordan det ser ut, sier eier og daglig leder Arne Korsbakken.

Han har markert 45-årsdagen med feiring i egne lokaler og ny logo.
– Vi er 45 år, og vi har aldri vært yngre, som han sier det selv.

Proffene

I den påstanden ligger det at firmaet nok en gang skal prøve å gjøre ting på en ny måte og rette seg etter markedet. Det som begynte som en kranleverandør, er blitt en partner som setter sammen hele badet.

– Det er proffene vi samarbeider med, og for rørleggeren er det vanskelig å få ting fra mange forskjellige leverandører. Vi sørger for at de får badet enkelt levert til riktig tid, sier Korsbakken.

– Rørleggeren ble ikke rørlegger fordi han synes det er gøy å designe bad!

Viktigste rom

Selv om bedriften hans skal bli ny enda en gang, mener Arne Korsbakken at den ikke gjør annet enn det den har gjort hele tiden: Utvikle seg og høre på kundene.

– Vi retter oss mot forbrukerne, men det er proffene vi jobber med. Ingen er i tvil om hva som er det viktigste rommet i huset. Det er badet! ifølge Korsbakken.

Ny logo

Fersk salgs- og markedssjef Ronny Eidahl mener at han har begynt hos en leverandør som har ord på seg for å ordne opp og fikse alt. Han snakker om at samtidig med at Korsbakken Bad har fått ny visuell identitet – gått bort fra «Miami Vice-logoen» – så tar firmaet skrittet fra VVS til interiør. Ikke ved å forkaste VVS, men ved å legge til interiør.

Maktforholdet i bransjen har flyttet seg. Forbrukerne er ikke opptatt av hvor kranene kommer fra. Det de gjør, er å bestemme hvordan det skal se ut. Så tar de bilde av det nye badet sitt og skryter av det. Vi skal levere det komplette badet; det som gjør at de kan ta bilder, være stolte og vise det frem, sier han.

– Vi stikker hodet litt frem og sier at vi kan kunsten å komponere et bad!

Mer på Youtube

Ronny Eidahl tror at Youtube blir den viktigste kanalen å synes på fremover.

– I hvert fall på de praktiske tipsene. Lars (Korsbakken) figurerer på video titt og ofte. Alt fra inspirasjon til produktvideoer og hvordan gjøre ting, forteller han.

Powered by Labrador CMS