Grohe i front på skandinavisk design

Debuterer på Stockholm Furniture and Light Fair.

Published

Deltar på Stockholm Furniture and Light Fair 2019.Grohe debuterer på Stockholm Furniture and Light Fair med en stand designet av Snøhetta. På messen viser Grohe blant annet sin baderomsserie Atrio i en helt ny installasjon.

700 utstillere

I løpet av det siste tiåret har Grohe blitt tildelt hundrevis av priser innen design- og funksjonalitet. Design er selve kjernen i selskapets produkter og i år vil Grohe delta på Stockholm Furniture and Light Fair for første gang, fra 5.–9. februar.Messen, som er verdens ledende begivenhet for skandinavisk design, har over 700 utstillere og tiltrekker besøkende fra over 100 land.På messen vil Grohe vise frem Atrio baderomsserie som en kunstinstallasjon. Hensikten er å fremheve vannets fundament. Atrio har et klassisk og tidløst design, hvor vann følger form helt nøyaktig. Besøkende på messen vil få muligheten til å oppleve dette på Grohe-standen.– Design er en av grunnpilarene bak Grohes merkevare, og vår tilstedeværelse på Stockholm Furniture and Light Fair er derfor naturlig. Vi er veldig glade og stolte over å vise frem Atrio for første gang på en skandinavisk utstilling. Vårt mål er å kombinere design og bærekraft i en kunstinstallasjon med temaet vann, sier Michael Seum, vice president of design hos Grohe .

Snøhetta

I prosessen med å designe standen, teamet Grohe opp med med design- og arkitektfirmaet Snøhetta. Under utviklingen av Grohes stand har bærekraft og vann vært nøkkelverdier.– Snøhetta har designet en messestand for Grohe under Stockholm Furniture and Light Fair som skal kommunisere vannets grunnleggende egenskaper. På standen vil besøkende bli invitert til et rom som er definert av egenskapene til elementet vann. Vi ønsker å gi folk mulighet til å utforske og oppleve vann ved hjelp av alle sansene, sier Marius Myking, director of products design hos Snøhetta.