FOTO: ABK
FOTO: ABK

Ny markedssjef til ABK

Hilde Eriksen går inn som ny markedssjef ti

Published

ABKs nye markedssjef kjente godt til bedriften og markedet fra før.

– Jeg har veldig sans for miljøperspektivet i det de jobber med, sier markedssjef Hilde Eriksen om sin nye arbeidsgiver ABK AS.

Etter lang fartstid i mediebyrået Carat takket Hilde Eriksen ja til å bli markedssjef for ABK AS, en av Norges største varmepumpe-importører.

– Jeg har hatt ABK som kunde siden 2007, så jeg kjenner folkene godt og liker produktene. Samtidig har jeg veldig sans for miljøperspektivet i det ABK jobber med, forteller Eriksen. Hun legger til at det også er spennende å få jobbe på annonsørsiden, etter å ha hatt mange ulike roller innen medier og kommunikasjon. Timingen er også bra; salget av varmepumper er høyere enn noensinne.

– Hilde har demonstrert en god forståelse for markedsmekanismer i varmepumpemarkedet, og vil tilføre oss økt kunnskap om hvordan vi best kan kommunisere våre budskap ut til markedet og myndigheter, sier Daniel Kristensen, administrerende direktør i ABK AS. Han trekker også fram en annen styrke hos sin nye markedssjef.

– Hun er godt gift med en varmepumpemann, og har en solid forståelse for hvordan folk flest ser på varmepumper.