Traileren holder for øyeblikket på å bli oppgradert, og vil innen kort tid være fullspekket med de nyeste produktene de har lansert i løpet av de siste to årene.

GROHE tilbake med trailer og trening!

Med avslutning av budsjettår for 2019 i sikte er sanitærleverandøren GROHE godt i gang med planlegging av markedsaktiviteter og initiativer for det kommende året.

Published Last updated

Siden ISH 2019 har de lansert over 200 varelinjer på tvers av produktkategoriene; kjøkken, baderomsløsninger, dusj og innbygde løsninger.

- Vi kommer til å fokusere enda sterkere på vårt samarbeid med grossistene og rørleggerne. Med så mange nye og innovative produkter ser vi et klart behov for produkttrening i tiden som kommer, forteller Country Manager i GROHE Norge, Anne Øiseth.

Country Manager i GROHE Norge, Anne Øiseth.

Opplæring og trening på VVS-dagene

VVS-Dagene er en viktig arena for GROHE. På årets messe vil de stille med traileren sin på standen som sist i 2018. Traileren holder for øyeblikket på å bli oppgradert, og vil innen kort tid være fullspekket med de nyeste produktene de har lansert i løpet av de siste to årene. Traileren fungerer som visningsrom i tillegg til opplæringsplass på takterrassen med utsikt over hele messehallen.

- Vi ønsker å gjenskape den gode atmosfæren som vi hadde på standen vår i 2018, med en kombinasjon av godt faglig innhold, morsomme aktiviteter og konkurranser. Vi har i tidligere år hatt god erfaring med å arrangere treninger på standen, og dette kommer vi også til å gjøre i 2020. VVS-Dagene gir oss en unik mulighet til å vise frem det store sortimentet som det GROHE har, samtidig som det tilrettelegges for kompetanseheving og produkttreninger. Det er her vi møter flere av våre viktigste kunder og samarbeidspartnere, sier Øiseth.

Ønsker CO2-nøytral produksjon

GROHE forsøker å skape bedre hjem for alle gjennom produktutvikling som gjør det enklere for forbrukere å leve mer bærekraftig. De bidrar også gjennom flere ulike samfunnstiltak som for eksempel:

Et samarbeid med LIXIL-gruppen for å forbedre levestandarden til 100 millioner mennesker gjennom forbedret hygiene og sanitærforhold innen 2025. ¼ av verdens befolkning har fortsatt ikke tilgang til trygge og rene toaletter. Gjennom «Bill and Melinda Gates Foundation» har GROHE og LIXIL utviklet SATO-toalettet. Et rimelig alternativ for forbrukere som bor i områder hvor kloakk ikke når frem. Siden 2016 har prosjektet gitt 15 millioner mennesker tilgang til et toalett.

- Vi har også som mål å bli den første produsenten i VVS-bransjen med en CO2-nøytral produksjon. Alle GROHEs fem fabrikker er nå konvertert til grønn elektrisitet og støtter flere prosjekter for å kompensere for uunngåelige CO2-utslipp. Resultatet av dette er at GROHE har økt energieffektiviteten sin med 24% og redusert sitt CO2-utslipp omtrent 40% siden 2014. Vi har allerede har overskredet 2021-målet for en reduksjon på 20%, forteller Øiseth.

Dagens og fremtidens toalettløsninger

- GROHE kommer til å lansere flere spennende produkter i løpet av 2020. Vi er opptatt av å skape produkter som er med på å møte rørleggernes behov når de i en hektisk hverdag skal jobbe med flere og ulike teknisk avanserte løsninger, under strenge krav. I tillegg vil GROHE lansere flere produkter som imøtekommer fremtidens trender innen design og teknologi, fortsetter Øiseth.

GROHE har allerede lansert flere spennende produkter hittil i år. Blant annet den innebygde sisternen Rapid SLX, skapt for dagens og fremtidens toalettløsninger. Den oppgraderte sisternen har en unik mengdebegrenser som tilrettelegger for nøyaktig justering av vannmengde for kantløse toaletter – på denne måten unngår man vannsprut. Det er også inkludert vann- og strømtilkobling for eventuell montering av dusjtoaletter i ettertid.

I tillegg har GROHE lansert den nye SmartControl kjøkkenkranen som raskt mottok prisen for «Årets kjøkkeninnovasjon 2020» av LifeCare Initiative og iF gold award.

Powered by Labrador CMS