KRANGEL: Kunden og rørleggeren er uenige om både betalingen og hvem som fant feilen på Sanipex-veggboksene.

SANITÆR

– Nei, sier kunden, – det var jeg som oppdaget Sanipex-feilen

Kunden har klaget inn rørbedriften til forliksrådet etter oppdraget som avdekket produksjonsfeilen på Sanipex-boksene. – Det var jeg som fant feilen, sier Arash A. Nejad.

Published Last updated

De er uenige om både betalingen og hvem som fant feilen. 30. januar fortalte nemitek.no hvordan Sanipex justerte produksjonen sin i Sveits. Trendy Rør hadde oppdraget på et bad, og det viste seg at fem av de sju veggboksene lekket.

– Jeg fant feilen

– Jeg oppdaget feilen, og videoen er tatt opp på min telefon, sier Arash A. Nejad. Det var i leiligheten hans jobben ble gjort. Alle veggboksene ble byttet, men feilen fortsatte.

– Jeg sendte en link med video videre til rørleggeren slik at han kunne gå videre med dette til produsenten og enklere rette opp feilen. Meningen var ikke at han skulle gå offentlig ut, sier Nejad.

69 dagers venting

Han har merket seg at Trendy Rør har fått oppgjør fra leverandøren Armaturjonsson, som har tatt ansvar på grunn av garantien på produktene.

– Jeg ble bedt om å sette opp erstatningskravet til Trendy Rør for videresending, sier han.

– Erstatningen har ikke jeg fått, sier Nejad, som ikke er spesielt fornøyd med kundebehandlingen, ventetiden eller at han ikke har fått dokumentasjon.

– Jeg har prøvd å få dem til å fikse problemet og foreslått å bytte til et annet system som bokstavelig talt holdt på vannet, sier han.

– Saken har gjort at prosjektet mitt ble forsinket med 69 dager. Det ble etter hvert en daglig kamp for å finne en løsning. Jeg fikk beskjed etter 69 dagers venting at jeg kunne lukke veggen, sier han.

I praksis tok det lenger. Etter ventetiden sto ikke flisleggeren og maleren klare for å gjøre jobben.

Brukte annet firma

Nå har Nejad tatt ut forliksklage for å få pengene fra Trendy Rør. Han forlanger å få utbetalt 86.000 kroner pluss renter og omkostninger. 55.000 av dem er dagbøter for de 69 dagene.

I dag er badet ferdig hjemme hos Arash A. Nejad. For å få til det har han leid inn et annet rørleggerfirma. Den utgiften har han ikke bedt om å få tilbake, men samtidig har han ingen planer om å betale den siste delen av den avtalte prisen til Trendy Rør.

Lover å betale

Hos Trendy Rør lover prosjektleder og deleier Tony Heggelund at Arash A. Nejad skal få pengene sine.

– Vi er bare litt uenige om tiden – om det antallet dager han skal ha dagbøter for. Han krever for flere dager enn vi har fått tilbake fra Armaturjonsson. Vi ønsker ikke å lure noen, og han skal få pengene bare vi blir enige om antall dager, sier Heggelund.

Han forklarer det at ikke pengene er tilbakebetalt raskere, med travel sesong og omstrukturering av firmaet.

– Det er dumt at dette skal gå ut over ham. Vi har egentlig ikke landet denne saken før nå. Selv om vi har fått oppgjør, har vi ikke fått det oppgjøret som han krever, sier Heggelund.

Powered by Labrador CMS